HIGH MARKETING - שיווק וניהול נכסים דיגיטלים

אני אתחיל בשאלה פשוטה – כמה אתם יודעים על שיווק דיגיטלי?
אני מניחה שכל אחד/ת עונה אחרת, כי לא כולם מכירים את כל השלבים, אלא אם כן אתם עוסקים בזה למחייתכם, אבל אם זו התשובה, אז לא הייתם כאן 😊

אז בואו נתחיל מההתחלה ונעבור על השלבים הנדרשים לביצוע שיווק דיגיטלי, החל בשלב האסטרטגי, הקריאטיב והאנליטי.

אז איך זה באמת עובד?

שלב האסטרטגיה


  1. שלב זה מוקדש לאפיון לקוח והצרכים או המטרות שלו ומשם ממשיכים לכתיבת תכנית שיווקית מפורטת כולל מצגת.
    מה נכנס בתכנית השיווקית:
    א. הגדרות
        1. הגדרת מוצר/שירות
        2. הגדרת קהל היעד
        3. הגדרת יעדים ומטרות
        4. הגדרת לוחות זמנים
        5. חקר שוק של לקוחות פוטנציאלים
        6. יצירת ערכים מבדלים מהמתחרים:
        7. מיתוג/מיצוב

ב. יצירת תשתית קריאטיב
    1. בניית אתר/דף נחיתה במידת הצורך
    2. כתיבת תכנים: אודות/חזון
    3. הקמת פלטפורמות של המדיה החברתית בהתאם לשירות/מוצר וקישור בין כל הפלטפורמות לעסק

שלב הקריאטיב

בשלב זה נכנסת כל הפעילות השוטפת שצריכה להתקיים על בסיס יומי


1. צילום תכנים
2. הפקת פוסטים מעוצבים
3. כתיבת תכנים/מאמרים/בלוג
4. תזמון הפוסטים בפלטפורמות השונות בהתאם ללוחות הזמנים המותאמים לכל פלטפורמה. מחקרים בנושא תזמון של ימים ושעות נעשים במהלך כל השנה בכדי לדייק
    את השיווק. המלצה שלי,   אם אתם בעלי עסק חדש, נתבו את קהל היעד שלכם לזמנים שאתם תבחרו.
5. קידום ממומן/אורגני
    * הקידום הממומן מביא לחשיפה גדולה יותר וגם מהירה יותר והוא נעשה באמצעות הקמת קמפיינים בפייסבוק או בגוגל, תלוי בשירות הלקוח. לדוגמא,  אם אתם
      מעלים צורך, אז מומלץ לעשות קידום בפייסבוק. אבל אם אתם רוצים שלקוחות ימצאו אתכם בחיפושים שלהם, כדאי שהקידום יהיה בגוגל. 
   * הקידום האורגני הוא תהליך ארוך יותר ודורש עקביות וסבלנות אם מבצעים קידום לאתרים/דפי נחיתה נכנסים כבר לעבודה של מאחורי הקלעים, זה מתחיל 
      במתן כותרות וטקסט לכל תמונה שנכנסת לאתר וממשיך בכתיבת טקסטים/מילות מפתח לכל עמוד בהתאם לתוכן שהוא מציג עבור הקהל וישנם גם הקישורים – 
      יש צורך להכניס קישורים פנימיים באתר ומומלץ גם קישורים מהאתר החוצה. כל אלה ועוד מקדמים את האתר בגוגל, שעושה סריקה כל שבועיים.
      חוסר תנועה באתר תגרום לו להופיע בדפים האחרונים, לכן יש לעדכן את האתר בתכנים שונים אחת לשלושה שבועות לפחות.

      קידום אורגני למדיה החברתית גם הוא דורש עקביות, כאמור יש לתזמן פוסטים בפייסבוק העסקי, באינסטה וכדומה כל השבוע. לדוגמא, אם החלטנו שנעלה
      פוסט לפייסבוק ביום שלישי בשעה 16:00, וביום שישי ב 11:00, נעשה זאת כל שבוע. כי מרגע שהבאנו את הקהל שלנו לזמנים אלו, הוא יצפה לתכנים בזמנים אלו,
      וכנ”ל לגבי כל פלטפורמה.  חוסר תנועה יכול לגרום לאיבוד עוקבים.
6.  בנוסף לשיווק העכשווי ישנו השיווק המסורתי אותו אנו משלבים בשירות שלנו למי שצריך. שיווק זה הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק, הוא פשוט יושב כרגע 
     בדיגיטל. בכדי לסבר את האוזן, הכוונה היא ליח”צ, עיתונות, טלויזיה, רדיו, וכדומה.

     בשפה המקצועית זה נקרא BTL – BELOW THE LINE, שזה אומר OFFLINE
     בניגוד למה שבדיגיטל שנקרא ATL – ABOVE THE LINE , משמע ONLIE   

שלב ניתוח הנתונים והאופטימיזציה

השלב הזה הוא השלב שיכריע אם כל העבודה שנעשתה מביאה תוצאות.
איך עושים זאת?
מאחורי כל פלטפורמה נמצאת מערכת ניתוח נתונים, גם אם זה באינסטרגם, פייסבוק, טיק טוק או יוטיוב. כמו כן, ניתן לנתח את תפקוד האתר.
תפקיד מנהל השיווק הוא בעצם להפיק דוחות שבועיים על מנת לבחון האם הקהל עוקב בהתאם ללוח הזמנים. אם קיימים פרסומים מקודמים יש צורך לבחון אם העלויות שהושקעו נכונות בהתאם לסוג הקמפיין, והאם יש התעניינות של הקהל.

במידה ורואים כי ההגדרות שהוגדרו בקידום אינן נכונות מגיע חלק השינוי – והוא שלב האופטימזציה. יש לעשות שינויים, גם אם זה בתוכן הפוסטים, בתמונה או בפילוח קהל היעד, ואז מתחיל כל תהליך המעקב מחדש, לכן כשמדובר בקידום ממומן זמן הפרסום עומד על מינימום שלושה חודשים. 

כל זה היה בעצם על קצה המזלג רק בכדי שתבינו כי “העבודה קשה והמלאכה מרובה” 😊 כי זה העולם של שיווק דיגיטלי.

ואמנם כולנו עסקים קטנים ולא קל להוציא כספים, אבל מנסיון שלי גלגל כסף החוצה, כסף ייכנס פנימה! 

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי